Tuesday, February 8, 2011

KONGRES NASIONAL PKPMI KALI KE-37 DAN KURSUS KEPIMPINAN


Acara KONGRES NASIONAL PKPMI KALI KE-37 DAN KURSUS KEPIMPINAN telah diadakan di Hotel Grand Shanti, Denpasar Bali dan berlangsung selama 3 hari, dari 3hb hingga 6hb February. Acara kali ini bertemakan “Transformasi PKPMI Ke Arah Profesionalisme Berpersatuan”. Peserta yang mengikuti adalah seramai 3 orang per cawangan dan turut serta, AJK dari PKPMI Pusat.

Muhammad Abu Bakar selaku YDP, Ameer Mukmeen, Timbalan YDP, dan Eva Chandra Susanti selaku Bendahari mewakili PKPMI Cawangan Surabaya. Perwakilan PKPMI Pusat dari Surabaya, adalah Ismail Tajudin, Juruaudit.

Memberi ucapan pada kongres kali ini adalah YBhg. Prof Dato’ Dr. Zainal Kling selaku Penyandang Kursi Tun Abdul Ghafar Baba, UPSI dan YB Senator Ezam Mohd Nor, Pengerusi Yayasan Generasi Baru Nusantara.

Persidangan Luar Biasa, Persidangan Agung PKPMI PUSAT kali ke-37 berjalan dengan lancar di mana isu - isu seperti kebajikan, Insuran Takaful untuk pelajar, pinda perlembagaan, dan isu tentang kepimpinan yang berkualiti, dan cara berorganisasi dengan efisien dan rapi.

Jamuan Makan Malam Perdana diadakan bersama YB Dato’ Seri Mohamed Khaled Nordin (Menteri Pengajian Tinggi). Kemudian, Majlis Penutup dilakukan oleh Pengarah Jabatan Penuntut Malaysia di Indonesia, YBhg. Dato’ Paduka Dr Junaidy Abu Bakar.

Perjumpaan dengan En Ludinata bin Misnun (Atase Pendidikan JPMI), En Jafri bin Abdul Majid (Penolong Hal Ehwal Ekonomi (kanan) MARA Indonesia), dan Jazman Azi bin Jamaluddin (Pengarah JPA Indonesia). Mereka memberi penerangan dengan lebih mendalam tentang perkembangan terbaru JPA dan MARA.

Bergambar bersama kesemua cawangan PKPMI




Muhammad Abu Bakar (YDP PKPMI Surabaya) menerima amplop dari Menteri Pengajian Tinggi, YB Dato’ Seri Mohamed Khaled Nordin

Ismail Tajudin, Juruaudit PKPMI Pusat juga menerima amplop

Wakil dari Surabaya, dari kiri Muhammad Abu Bakar (YDP), Ameer Mukmeen (TYDP) bersama Eva Chandra Susanti (Bendahari)

Kongres Nasional PKPMI kali ke 37 bermula

Wakil dari Surabaya dan Malang

No comments:

Post a Comment